Jeden z nejznámějších a nejúspěšnějších německých závodníků Hans Herrmann oslaví 23. února v plné svěžesti své 85. narozeniny. Rodák ze Stuttgartu (1928) závodil mezi lety 1952 a 1970 a získal na 80 vítězství celkově nebo ve třídě.
Herrmann začal v roce 1952 závodit do vrchu se soukromým Porsche 356, ale jezdil i rallye a vytrvalostní závody. O rok později dojel pátý v rallye Lyon-Charbonnieres, když mu dělal navigátora Richard von Frankenberg. Huschke von Hanstein ho pak angažoval do továrního týmu Porsche.
V dalším roe vyhrál Herrmann s vozem Porsche 550 Spyder třídu v Le Mans a stal se mistrem Německa sportovních vozů. To už zaujal i závodního šéfa Mercedesu Alfreda Neubauera, který ho posadil za volant Mercedesu W 196, kde byl v týmu s Fangiem a Klingem. Současně závodil v nižších třídách na Porsche a se Spyderem 550 vyhrál třídy na Mille Miglia a Carrera Panamericana. Když Mercedes opustil v roce 1955 (Levegh…) závody, jezdil Herrmann formuli 1 pro Maserati a BRM, ale i jiné závody třeba jako tovární jezdec Borgwardu. Světoznámá je fotografie jeho havárie s BRM na Avusu (1959), kde z auta vypadl a trosky vozu ho přeletěly.
Herrmann vyhrál pak s Porsche Targu Florio (spolu s Bonnierem), formuli 2, 12 hodin v Sebringu (s Gendebienem) a se Siffertem, Elfordem a Stommelenem získali pro Porsche světový titul ve sportovních prototypech. Kariéru zakončil vítězstvím v Le Mans, to mu bylo 42 let. Herrmann se aktivně účastňuje závodů historických automobilů i různých akcí pro muzeum Porsche.
text: Classic Motor, foto: Porsche