Akce

Arosa ClassicCar – závod do vrchu

Švýcaři v roce 1955 po tragédii v Le Mans zakázali veškeré závody na okruzích. Ostatně ani žádné nemají. Za to mají hodně kopců, a tak se stali specialisty na závody do vrchu. To jim zůstalo dodnes, stejně jako ten zákaz. Platí to i pro veterány, naposled se jelo do vrchu v Arose, nedaleko Davosu.

Mezinárodní závod do vrchu pro klasické vozy se tu jel poosmé, zúčastnit se směla závodní a sportovní auta ročníků 1905 až 1986. Na startu bylo 156 startujících rozdělených do kategorií Regularity (jízda pravidelnosti), Competition (praví závodníci!) a Muzeum (…).

Trať z Langwiesu do Arosy je dlouhá 7,8 km, má 76 zatáček (to je svezeníčko) a převýšení 422 m. Jako jediná závodní trať na švýcarských kopcích se může pochlubit také 1,2 km dlouhým úsekem, který vede skopce!

Alfa Romeo 6C 2500 SS Corsa Alexandera Vonowa

Nash 480 Aeropower Rolfa Kustera

Pořadatelé čekali návštěvu až 15 000 diváků, čtvrteční ceremoniál a promenáda propršely, ale na závody se počasí umoudřilo. Soutěž pravidelnosti sice vyhrál Jörg Renold s vozem Mercedes 280SL z roku 1970, kterému se podařilo trefit se na rozdíl 31 setin vteřiny při svých dvou jízdách, ale k vidění byly zajímavější vozy: Lotus 23, Ferrari 330 GTO, Talbot-Darracq Sport, Alfa Romeo 6C 2500 SS Corsa, Riley TT Racing, March March 762 BMW Formel 2, Bentley 6.5 L Le Mans Tourer, Mini Marcos MK III, dvě Lancie Stratos nebo Brabham BT-30.

Vítězný Porsche 906 Rakušana Zumtobela

Mezi závodníky vyhrál pořádný kousek – Porsche Carrera 6 Dr. Armina Zumtobela, který vyjel kopec v čase 4:35.91. To abyste to mohla porovnat se svým časem, kdybyste náhodou při svých cestách po Švýcarsku do Arosy zavítali. Druhou soutěž pravidelnosti v neděli vyhrál domácí Roman Becvarik s Ferrari 308 GT4 Dino (rozdíl 0,4 s) před svým otcem Tomem Becvarikem s Ferrari 250GT Drogo.

text: Classic Motor, foto: Arosa ClassicCar