Akce

Mercedes vystavuje ve svém muzeu italská auta

Mille Miglia – Passion and Rivalry, neboli Mille Miglia – vášeň a řevnivost, tak se jmenuje výstava závodních vozů ve stuttgartském Mercedes-Benz Museu, která potrvá až do Tří králů 2013. Vystaveno je devět vozů, Mercedes a jeho italští rivalové.

Muzeum Mercedesu oživuje vzpomínky na legendární italský závod na tisíc mil (1600 km) na otevřených silnicích, v němž se proslavil i Mercedes-Benz, sedmkrát jako vítěz třídy a dvakrát jako absolutní vítěz – v roce 1931 to byl Mercedes SSKL s Rudolfem Caracciolou za volantem a v roce 1955 Mercedes 300 SLR se Stirlingem Mossem. V roce 1952 skončil Karl Kling s Mercedesem 300 SL druhý.

Přední řada je z Caracciolova roku 1931, modré Ferrari je vítěz ročníku 1952

Na zahájení výstavy nemohl chybět legendární německý závodník Hans Herrmann

 

Jak už název výstavy napovídá, Mercedes-Benz se neomezil jen na své vozy, ale vystavuje i vozy konkurence, díky spolupráci s muzeem Mille Miglia v Brescii. Jaké vozy tedy můžete ve stuttgartském muzeu vidět? Z roku 1931 jsou to vozy Alfa Romeo 6C 1750 GS, OM 655 Superba a Mercedes-Benz SSK, připomínající Caracciolovo vítězství, vozy Ferrari 225 S, Mercedes-Benz 300 SL a Lancia Aurelia B20 jsou z roku 1952, a konečně trojice Mercedes-Benz 300 SLR, Ferrari 750 Monza Scaglietti a Maserati A6 GCS jsou tu proto, aby připomněly double Mercedesu (Moss a Fangio) v roce 1955. Kromě vozů jsou na výstavě i fotografie a dokumenty pojednávající o závodě a o významných závodnících.

Jak je vidět z nálepek, nejedná se o auto, které by jen odpočívalo v muzeu...

Mille Miglia 1955 s "Mossovým 300" SLR na čele, následují Ferrari a Maserati

 

Závod Mille Miglia se jel 24krát mezi lety 1927 a 1957, byl to velice náročný závod pro techniku i piloty, neboť se jelo 1600 km nonstop, bez zastávek (jen pro tankování) a v běžném provozu stále naplno (tehdy ještě nebyly radary a zpomalovací prahy…), byl to proto snad nejtěžší závod na světě.
Výstavu ve Stuttgartu můžete navštívit do 6. ledna.

text: Classic Motor, foto: Daimler AG