Sběratelské vozy Ferrari zaznamenaly již v roce 2013 řadu významných prodejů v dražbách pořádaných po celém světě. Loni ovšem značka zlomila všechny rekordy a v desítce nejdražších aut je devět vozů Ferrari.
Automobilem, který dosáhl vůbec nejvyšší prodejní ceny, je Ferrari 250 GTO Berlinetta z roku 1962. Dražil se v srpnu v kalifornském Monterey v aukční síni Bonhams a jeho původním majitelem bylo muzeum výrobce – Maranello Rosso Museum a k jeho závodním úspěchům patřilo např. druhé místo v Tour de France 1962. Nový majitel za něj ochotně vyplatil 38,115 milionu amerických dolarů, v přepočtu 28,5 milionu eur neboli tři čtvrtě miliardy – cca 788 milionů korun českých. Je to zároveň absolutní aukční rekord.
Na druhém místě žebříčku je s velkým odstupem další vůz Ferrari: 275 GTB/C Speciale ročník 1964. Na dražbě RM Auctions za něj dal nový majitel opět astronomickou sumu 26,4 milionu dolarů, což je přes půl miliardy, cca 546 milionů korun. Pomyslné stupně vítězů doplnilo Ferrari 375 Plus Spider Competizione z roku 1954, které v Goodwoodu vydražila opět aukční síň Bonhams za 18,4 milionu dolarů alias 380 milionů korun. Mezi desítku nejdražších aut se zařadily zejména tyto modely se vzpínajícím se ořem ve znaku: Ferrari 250 GT SWB California Spider (1961) u Gooding za 15,18 milionu dolarů (314 mil. Kč), Ferrari 250 LM z roku 1964 za 11,550 mil. dolarů (cca 239 mil. Kč), Ferrari 275 GTB/4 z roku 1967 (obě auta se dražila u RM Auctions), které kdysi patřilo hollywoodské hvězdě Stevu McQueenovi, stálo 10,175 mil. dolarů (cca 210 mil. Kč) a Ferrari 250 GT LWB California Spyder (1958) přišlo na 8,8 milionu dolarů (cca 182 mil. Kč). Jediným „neferrarim“ v top ten je necelých 20 let starý McLaren F1 (1995), který se vydražil v Pebble Beach u Gooding za 10,75 mil. dolarů (cca 222 mil. Kč).
Obchodníci spočítali, že celkem vydali sběratelé v loňském roce za sběratelská auta v aukcích nějakých 1,3 miliardy dolarů, tedy téměř 27 miliard korun. A velkou část z této sumy mají na svědomí vozy z Maranella.
Classic Motor