Od roku 2010, kdy si koupil tento Ford GT 40, je s ním Gavin Henderson pravidelným účastníkem zářijového Revivalu v Goodwoodu. Je to trochu paradox, protože tenhle Ford ve své době nikdy nezávodil. V roce 1966 byl v Le Mans jen jako záložní vozidlo. Ale možná i proto je tenhle GT 40 nejpůvodnější a nejzachovalejší kousek ze všech.
Nedlouho po famózní porážce Ferrari v Le Mans si tento vůz přivlastnila samotná rodina Fordů, asi jako hmotnou připomínku vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce. Byl to osobní majetek Edsela Forda. A zůstal v rodině po dobu 25 let. Když se pak dostal vůz k novým majitelům do Velké Británie, podstoupil u Simona Blakea (Historic Automobiles) lehčí renovaci a dostal plnou specifikaci FIA pro závody historických závodních vozů. Přestože se jedná o jeden z nejzachovalejších GT 40, rozhodli se ho Gavin Henderson a jeho syn Rory používat tak, jak byl koncipován, tedy v závodech. Kromě posledních čtyř ročníků Revivalu s ním absolvovali i šestihodinovku ve Spa.
Na otázku, jak se s vozem jezdí, odpovídá Rory Henderson: „Skvěle! Působí trochu těžce a převodovka je choulostivá, musíte si dávat pozor při řazení, ale jezdí báječně. Je jasné, proč byly tyto vozy tak konkurenceschopné v Le Mans. Sedíte velmi nízko, skoro uprostřed vozu, a máte výborný výhled přes masivní blatníky.“ Ve Spa je GT 40 schopen dosahovat podobných rychlostí jako v Le Mans, a to je brutální zkušenost. „Ve vysoké rychlosti se stává řízení lehčí, říká Rory, ale to mluvíme o rychlostech kolem 280 km/h!“
Classic Motor, foto Antony Fraser, Goodwood Road & Racing