Italové měli vždy rádi závody, ať to byly automobily nebo motocykly, lodě či letadla. Tento zájem se projevoval i v 50. letech. Není divu, že si řada závodníků upravovala cestovní motocykly pro závody. Nejinak tomu bylo se sportovně cestovním modelem MV Agusta 175 CS.
Když továrna viděla, že se jezdcům daří, rozhodla se postavit produkční závoďák. Protože ale pravidla nedovolovala u produkčních strojů rozvod 2xOHC, použil se jednovačkový motor 175 cm³, který dostal vyšší kompresi a větší karburátor. Převodovka dostala pátý rychlostní stupeň, nejvyšší rychlost pak byla až 150 km/h. Závodní rám byl odlehčen o více než 13 kilo. Na motocyklu, který dostal jméno Squalo (žralok), začínali i takoví jezdci jako Mike Hailwood nebo Giacomo Agostini.
Motocykl na obrázcích se zúčastnil akcí na ostrově Man i na Nürburgringu, kde byl také několik let vystaven v místním muzeu. Byl nabízen v dražbě aukční síně Bonhams v polovině srpna v Kalifornii s odhadovanou cenou 24 až 32 tisíc eur, ale kupce zde nenašel.
text: Classic Motor, foto: Bonhams