Zprávy

Do škodováckého muzea loni zavítalo přes 185 tisíc návštěvníků

Je to o desetinu víc než v předešlém období. Do muzea míří nejen domácí stoupenci značky, ale i zahraniční turisté, v nich převažují Němci a kupodivu Dánové. Vzácností ale nejsou ani Číňané, Australané a Američané z USA. 

Před více než dvěma lety prošlo muzeum zásadní přestavbou, která se ovšem u skalních českých veteránistů nesetkala příliš s pochopením. Inu veteránisté z principu obdivují vše staré, původní, a nemají rádi novoty. Jak říkají sami škodováci, muzeum Škoda (nebo jak zní oficiálně nehezky internacionální název Škoda Muzeum) „zbořilo zažité představy o tom, jak by mělo vypadat muzeum automobilů“. Je však třeba uznat, že muzeum těží z moderní a interaktivní výstavní koncepce. Aplikace multimediálních technologií, jež umožňují návštěvníkům aktivně se zapojit do prohlídky, pravidelné obměny vystavených vozů v průběhu roku, desítky doplňujících exponátů, filmy, dokumenty – to jsou hlavní prvky, které zajišťují, že i vracející se návštěvníci mají o zábavu postaráno.

Mladoboleslavské muzeum však nežije jen výstavou automobilů, jeho nedílnou součástí je rovněž řada doprovodných a kulturních akcí. Vloni patřila mezi nejoblíbenější prezentace fotografií ‘Škoda očima Viléma Heckela‘ a poutavá výpravná show ‘Indická odysea 1934‘. Pro rok 2015 je také připravena řada žánrově pestrých kulturních akcí a na jaro se chystá i nový cyklus oblíbených večerních přednášek, jejichž tématem bude tentokrát 120. výročí založení firmy. Škoda Muzeum se může pochlubit i pohledem do vybrané části expozice z pohodlí domova díky virtuální prohlídce v aplikaci Google Street View.

Classic Motor