Malý kompaktní Mercedes nepřišel až s třídou A, ale první mercedes „bez kufru“ se na německých silnicích objevil již v roce 1990. Nezasloužila se o to však továrna, ale malá karosárna Schulz Tuning, která upravovala větší vozy BMW a Mercedes na kombi nebo kabriolety. Po úspěchu Golfa zkrátila Mercedes 190.
Vznikl tak Mercedes 190 E 2.6 City. Ke zkrácení zádě použil Schulz Tuning pátých dveří od kombíku W 124. Vůz byl osazen dvouapůllitrovým motorem převrtaným na 2,6 l s výkonem 204 k a točivým momentem 230 Nm. Schulz Tuning vyrobil jak tří-, tak i pětidveřovou verzi. Zákazníci však ještě asi nebyli připraveni na tak malé auto s hvězdou na kapotě a těm „golfovým“ zákazníkům zase vadila vysoká cena. A tak se těchto vozů vyrobilo jen několik a dnes jsou velice vzácnými kousky, dá se říct raritními.