Až se bude 26. září v aukční síni Brightwells dražit Bugatti 51, cena zcela určitě nevyšplhá přes dva miliony liber, kam by asi patřila, kdyby šlo opravdu o vůz s nímž polský hrabě Stanislaw Czaykowski vyhrál v roce 1931 Velkou cenu Casablanky. Bugatka, kterou vyhrabali na jaře z nepoužívané garáže, je totiž prý jen pěkný slepenec s některými originálními díly.
Alan Riley z Birminghamu si koupil tuhle Bugatti 51 v roce 1987. Vlastně nekoupil, vyměnil ji za Alfu Romeo 8C 2600 Spider Mille Miglia z roku 1931 a Maserati 250S po Carrollu Shelbym z roku 1954, což jsou obě auta, která by se dnes dražila za ceny kolem dvou milionů liber. Riley byl tedy jistě přesvědčený, že kupuje skutečně cenný originál, který by měl rovněž cenu kolem těch dvou milionů liber a navíc to byla bugatka, po jaké vždycky toužil.
Alan Riley používal bugatku, která byla přihlášená k normálnímu provozu, jako běžné auto, což přivádělo k nadšení jeho ženu, kterou bral jako spolujezdce. Není divu, to auto je schopné rychlosti přes 220 km/h… Posledních devět let ovšem odpočívala tahle Bugatti 51 v garáži zahrabaná odpadky a zatarasená mladšími automobily. Když Alan Riley na jaře zemřel, dostala se na světlo denní.
Když si ji ovšem prohlédli experti na značku s Molsheimu, následovalo velké zklamání: není to pravá Bugatti 51, za původní lze označit jen palivovou nádrž, zadní příčník rámu, zadní listová pera a víčko chladiče. Podstatné části jako motor, převodovka i kompresor byly označeny za repliky… Nicméně hodnocení odborníků je i pozitivní, označili stroj za velice vydařenou repliku se všemi správnými detaily a s přesvědčivou patinou. Soudí se, že replika vznikla v londýnských restaurátorských dílnách Tomkins Keitha Buttiho v polovině 80. let. V dražbě se očekává, že by cena mohla nanejvýš přesáhnout 100 000 liber. Odhaduje se, že kdyby někdo chtěl dnes vyrobit podobnou repliku, přišla by ho na cca 150 000 liber.
Polský hrabě Czaykowski, který měl údajně s touto bugatkou vyhrát v Casablance, závodil na vozech z Molsheimu a v jednom z nich uhořel, když havaroval na olejové skvrně v Monze roku 1933.