Nejen model 911 má letos u Porsche výročí, na dort se těší i model 550, který přišel na svět o deset let dříve než slavnější a stále vyráběná 911. První sportovní úspěch tehdy patřil amatérovi.
Dříve než vstoupila značka Porsche do povědomí sportovních fandů na počátku 50. let, zasloužil se o první závodní ostruhy obchodník s vozy Volkswagen z Frankfurtu Walter Glöckler. Ten si nejprve postavil sportovní auto „Glöckler-Porsche“ a tím podnítil továrnu k urychlení prací na sportovním modelu, a pak při prvním startu s novým Porsche 550 Spyder 31. května 1953 vyhrál jistý Helm Glöckler, což byl bratranec Waltera Glöcklera, závod Eifelrennen na Nürburgringu před dvěma Borgwardy. Motor 1500 S tehdy měl díky povolenému alkoholovému palivu výkon skoro 80 k a vůz vážil jen 545 kg. Tento motor, upravený VW, musel stačit i pro start v Le Mans. Byl posazen doprostřed rámu z ocelových trubek, karosérie měla snímací nástavbu kupé a za volanty dvou vozů se střídali Hans Herrmann, Helm Glöckler, Richard von Frankenberg a Paul Frere. Vyhráli třídu, ale to už na zkušební lavici běžel nový motor, který ve voze 550 pak začal skutečnou závodní slávu značky Porsche.
Classic Motor, foto D.R. archiv