Ve věku 92 let zemřel vynikající inženýr, který byl autorem inovativního odpružení vozů Mini. Automobilů vybavených systémem Hydrolastic nebo Hydragas (vylepšený systém) se vyrobilo na 11 milionů.
Dr. Alex Moulton byl od počátku okouzlen gumou, jeho dědeček Stephen Moulton přivezl z USA první vzorky vulknizované gumy od Charlese Goodyeara. Moulton si jako chlapec postavil parní automobil a později založil Moulton Bicycle Company. Za války pracoval u Bristol Aeroplane a začal vymýšlet gumové odpružení, výsledkem byly systémy Flexitor (použito v Austinu Gipsy) a Rotoshear. V roce 1956 nastoupil Moulton do BMC k Alecu Issigonisovi a zpočátku pracoval na Alvisu V8. Založil potom Moulton Developments, kde vyvíjel odpružení, které mělo malému auto dát komfort velkého vozu.
Tak se v roce 1959 objevil Hydrolastic a byl jím vybaven model 1100 a některé Mini. Další generace nazvaná Hydrolastic se montovala do vozů Metro a MGF. Vozy Mini, které neměly Hydrolastic, měly odpružení s gumovými kónickými tlumiči – také vynález doktora Moultona. Podle toho se pak odpružení Mini rozlišovalo na „suché“ a „mokré“. Po akvizici Mini německou firmou BMW odešlo Moultonovo odpružení do historie.
text: Classic Motor, foto: D.R.archiv